Tytuł pozycji:
Stany przejściowe w układzie zasilania zagrażające funkcjonowaniu sieciowych pojazdów trakcyjnych z napędem energoelektronicznym
Sieciowe pojazdy trakcyjne są wyposażane w filtry wejściowe LC, tłumiące tętnienia prądu, przekształtniki impulsowe PWM, przetwarzające energię prądu stałego na trójfazową prądu przemiennego zasilającą silniki indukcyjne, oraz sterowniki komputerowe, realizujące algorytmy sterowania napędem. Jednym z zagrożeń w funkcjonowaniu tego typu pojazdów jest potencjalna możliwość pojawienia się oscylacji napięcia i prądu w układzie zasilania. Przedstawiono rezultaty komputerowej analizy systemu - podstacje trakcyjne, sieć trakcyjna i pojazdy.
Rail vehicles are usually equipped in LC input filters for current ripple rejection, PWM converters for DC to three phase conversion, induction motors and computer controllers for drive control. One of the risks in this kind of vehicle operating is that voltage and current oscillation might appear in power supply system. This paper presents the results of the computer analysis of the system - traction substation, contact line system and vehicles.