Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diagnozowanie układów torowych górek rozrządowych

Tytuł:
Diagnozowanie układów torowych górek rozrządowych
Autorzy:
Cieślakowski, S. J.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo
górka rozrządowa
wagon
safety
hump in gravity yard
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Górki rozrządowe służą do wykonywania manewrów na stacjach rozrządowych i manewrowych. Profil górki rozrządowej składa się z następujących elementów: strefy przejściowej zlokalizowanej za przeciwspadkiem górki, pierwszego pochylenia rozpędowego służącego do wytworzenia odstępów między wagonami o różnych wartościach ruchowych podczas przejeżdżania przez pierwszy rozjazd podziałowy, drugiego nachylenia pośredniego, na końcu którego lokalizuje się pierwszą strefę hamulców, trzeciego pochylenia, na którym leżą rozjazdy kolejowe, czwartego pochylenia, na początku torów kierunkowych, z drugą pozycją hamowania. Długość strefy podziałowej jest jednym z głównych parametrów układu torowego górki rozrządowej. U wielu projektantów występują tendencje do niepotrzebnego wydłużania strefy podziałowej górki rozrządowej. Wpływa to negatywnie na bezpieczeństwo staczanych wagonów towarowych. Należało więc opracować metodę, która na podstawie długości strefy podziałowej mogłaby zdiagnozować poprawność układu torowego górki rozrządowej. Podstawą metody są obliczenia analityczne technologicznie niezbędnych: długości i kata nachylenia drogi zwrotnicowej oraz bezpiecznej prędkości wjazdu wagonu ciężkobieżnego nie hamowanego na drugą pozycję hamowania.
Humps serve manoeuvering purposes at marshalling and manoeuvering yards. Profile of a hump consists of the following elements: transition zone down of the hump's counterslope, first acceleration slope to create distances between carriages of varying motion values in passage through the first division turnout; second intermediate slope ending with the first brake zone; third slope with rail turnout on it; fourth slope in the initial section of direction tracks with the second braking position. Length of the division zone is one of the main parameters of the hump track system. A number of designers tend to unnecessarily extend the hump's division zone. This adversely affects safety of rolling goods wagons. A method needed to be developed, therefore, to diagnose correctness of the hump track system depending on the length of the division zone. The method relies on analytical calculations of: length and gradient of switch path and safe initial speed of an unbraked heavy carriage entering the second braking position, which are necessary for engineering purposes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies