Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zagadnienie prognozowania trwałości samochodowego silnika spalinowego

Tytuł:
Zagadnienie prognozowania trwałości samochodowego silnika spalinowego
Autorzy:
Niewczas, A.
Droździel, P.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
pojazd
silnik spalinowy
badanie
trwałość
engine
tribological wear
machine
durability
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prognozowanie trwałości samochodowego silnika spalinowego wymaga więc opracowania stochastycznych modeli proces zużywania tribologicznego elementów zespołu TPC. Artykuł prezentuje syntetyczne wyniki wieloletnich komplementarnych badań jakości produkcji i przebiegu eksploatacji samochodowych silników spalinowych o zapłonie samoczynnym. Badania te, połączone ze stanowiskowymi ocenami zużywania elementów silnika umożliwiły identyfikację weryfikację parametrów modelu stochastycznego na przykładzie silników stosowanych w samochodach produkcji krajowej STAR i LUBLIN.
It is generally accepted that the state of piston-rings-cylinder assembly determines technical condition of the whole engine. Piston-cylinder assembly clearance can be an indicator of the piston-rings-cylinder assembly technical state. It is calculated as a difference of the cylinder liner outside and inside diameter. The systematic growth of piston-cylinder assembly clearance, when the engine works, is caused by the trybological wear process which proceeds mostly on the cylinder liner bearing surface. This process depends on many random factors such as: construction materials property, non-recurrence, variation of production accuracy, differences in production batches, applied operating fluids and changeable service conditions. So car combustion durability forecasting needs formulating some stochastic models of the trybological wear of piston-rings-cylinder assembly elements. This article presents the comprehensive results of many years' complex research of car diesel engine operating and production quality. This research, connected with stand estimations of engine elements wear, made possible the identification and classification of stochastic model parameters, taking engines using in Polish cars STAR and LUBLIN as an example.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies