Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój rynku produktów rolnictwa ekologicznego w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Podstawowe problemy

Tytuł:
Rozwój rynku produktów rolnictwa ekologicznego w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Podstawowe problemy
Autorzy:
Żakowska-Biemans, S.
Data publikacji:
2003
Słowa kluczowe:
rolnictwo ekologiczne
żywność ekologiczna
rynek
Polska
Unia Europejska
ecological agriculture
ecological food
market
Poland
European Union
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W większości krajów Europy obserwuje się od kilkunastu lat intensywny rozwój rolnictwa ekologicznego, który związany jest zarówno z istnieniem systemu dopłat do ekologicznej produkcji rolnej, jak i wzrastającym popytem na żywność pochodzącą z kontrolowanych systemów produkcji. Rynek żywności ekologicznej w Europie uważa się za jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków produktów żywnościowych. W Polsce poziom rozwoju podaży produktów rolnictwa ekologicznego, pomimo istnienia dopłat do ekologicznej produkcji rolnej, odbiega od obserwowanych w krajach Unii Europejskiej, ale polscy konsumenci deklarują znaczące zainteresowanie nabywaniem żywności ekologicznej. Wobec znaczącego deklarowanego popytu na żywność ekorolniczą i wzrastającej konkurencji na europejskim rynku produktów rolnictwa ekologicznego celowe i zasadne wydaje się budowanie krajowego rynku produktów rolnictwa ekologicznego, co z kolei wymaga analogicznie jak w innych krajach Europy podjęcia działań stymulujących przestawianie na ekologiczne metody produkcji wśród producentów, rozwój przetwórstwa i promocję żywności ekologicznej.
In most of the countries of Europe one observes the intensive development of the organie farming which is related to the existence of the subsidies for organic farmers and an increasing demand on food coming from the controlled production systems. The market of organie food in Europe is considered as the most rapidly developing market of the food products markets. In Poland the level of organic products supply development in spite the existence of subsidies for organic farming is relatively Iow while compared with other European countries but Polish consumers declare the significant interest in organie food. The growing demand on organic food and the increasing competition on the organic food market in Europę make it particular relevant to develop the domestic market for organic products but to develop it one should stimulate as well conversion to organic farming as processing and organic food promotion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies