Tytuł pozycji:
Analiza organizacyjno-ekonomiczna możliwości zastosowania systemu automatycznej zmiany rozstawu kół w przewozach towarowych Wschód-Zachód
Referat został opracowany w oparciu o wykonany w 2002 r. projekt europejskiej Inicjatywy EUREKA Rail Gange Change: "Studium ekonomiczne na temat inwestowania w korytarzu PAN-1 w system automatycznej zmiany rozstawu kół", oraz opracowanie autora: "Analiza organizacyjno-ekonomiczna wariantów przewozów Wschód-Zachód ze zmianą szerokości torów". W opracowaniu wykonano techniczną i ekonomiczną analizę zastosowania systemu automatycznie rozsuwanych zestawów kołowych SUW 2000 jako nowej jakości w kolejowych przewozach Wschód-Zachód.
The present paper is based on the Rail Gauge Change project entitled "Economic analysis of investment in the automatic wheel track change system in the PAN-1 transport corridor". The project was carried out within the EUREKA programme in 2000. Another substantial source of data for the paper is the author's own essay "Organisational and economic analysis of various options for the East -West transport system, where the need for rail gauge change arises". The paper presents a technical and economic analysis of the possibilities of applying the SUW 2000 automatic wheel track change system as a new quality in the East - West transport by rail.