Tytuł pozycji:
Badania symulacyjne zmian obciążeń kół ciągnika rolniczego powodowanych przez maszynę zawieszoną na przednim tuz
Obiektem badań był model matematyczny maszyny do zbioru jednofazowego wierzby krzewiastej zawieszona na przednim trzypunktowym układzie zawieszenia. Zaprojektowana w PIMR maszyna w jednym przejeździe roboczym ścina pędy wierzby, rozdrabnia je i przesyła na równolegle prowadzony środek transportowy. Model poddano badaniom symulacyjnym w celu określenia jej wpływu na obciążenia kół współpracującego ciągnika rolniczego. Przeprowadzono symulację w trzech położeniach maszyny: transportowym, wsparcia na glebie i roboczym podczas cięcia pędów wierzby. W tych położeniach wyznaczono naciski kół ciągnika na podłoże oraz porównano ich wartości. Odnotowano wzrost sił nacisków kół ciągnika na podłoże podczas cięcia pędów wierzby.
The simulation tests were conducted on a mathematical model of a machine for one-phase harvest of a bush willow hanging on the front three-point suspension unit. During one working tour this designed and tested machine cuts down willow shoots, minces them and passes onto the parallel transport vehicle. The model of machine underwent simulation tests in order to, among others, determine the influence of the machine onto the loading capacity of wheels of the tractor. Three machine positions were tested: transport position, machine leaning on soil, and operational position during the cut-down of willow shoots. In these positions we calculated the pressing force of tractor wheels on the ground. The pressing forces were compared and the forces increased when the machine was in the cut-down position.