Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Krajobraz jako kategoria ekonomiczna

Tytuł:
Krajobraz jako kategoria ekonomiczna
Autorzy:
Graczyk, A.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
krajobraz
ekonomia
specyfika
wartość
własność
landscape
economy
property values
specificity
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper analyses the basic questions of landscape as an economic category: Destination (functions), property and the way of expressing value. The landscape as a productive factor, due to its special features, is a part of the production process of many other goods, and particularly in services, created in enterprises and households. The landscape as a service makes possible a direct satisfaction of consumers' needs. The landscape as such creates the conditions for economic activity and is suitable for actions bringing about prosperity enlargement. The property rights to a landscape are usually limited. The landscape most often represents features of common good for whose condition public authorities are responsible. It is not a typical product whose value can be estimated and verified by the market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies