Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zależności pomiędzy modułami a ugięciami na podstawie badań FWD

Tytuł:
Zależności pomiędzy modułami a ugięciami na podstawie badań FWD
Autorzy:
Firlej, S.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
drogi
nawierzchnia asfaltowa
badania
moduł sztywności
ugięcie dynamiczne
roads
asphalt pavement
test
stiffness modulus
dynamic deflection
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Badania zależności pomiędzy modułami sztywności a ugięciami mierzonymi ugięciomierzem dynamicznym FWD wykazują, że różna jest korelacja zależności w różnych warstwach konstrukcji nawierzchni. Badania wykonano na odcinku drogi o długości 13 km obciążonej ruchem KR5. Uzyskano bardzo dobrą korelację dla podłoża, dobrą dla podbudowy i prawie dobrą dla warstw nawierzchni. Stwierdzono, że lepsze wyniki daje przyjęcie ugięcia w punkcie centralnym pod płytą niż średniego.
Tests of the relationship between stiffness modules and deflections measured by dynamic deflectometer FWD show differences in correlation of the relationship for various layers of the pavement structure. The tests have been made on the section of road 13 km long with heavy traffic load (KR5). Very good correlation has been obtained for subgrade, good for base and fair for pavement layers. Additional conclusion was that the deflection in central point under the plate gives better results than the average deflection.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies