Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koszty i zyski jakości w cyklu życia produktu

Tytuł:
Koszty i zyski jakości w cyklu życia produktu
Autorzy:
Ciechan-Kujawa, M.
Data publikacji:
1999
Słowa kluczowe:
eksploatacja wyrobu
filozofia
marketing
przedsiębiorstwo
rachunkowość zarządcza
life cycle
philosophy
product
quality costs
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cykl życia w rachunkowości zarządczej definiowany jest jako funkcja odwzorowująca zdolność danej klasy produktu do generowania przychodów z jego sprzedaży. Wyraża on zależności pomiędzy wielkością i długością okresu sprzedaży, a więc zmiany jej wielkości w czasie. Zasadniczo w cyklu życia produktu wyróżnia się następujące fazy: rozwój, wprowadzenie, wzrost, dojrzałość, schyłek lub odrodzenie.
Planning, monitoring and management of quality costs lead to corresponding benefits (or profits) for producers and users. Therefore such consideration should be done in view of full product life cycle. The actual practice demonstrates that the bigges influence on final results have design and development phase. From this stage depends approx 80 % of posterior costs. The awareness about presented observations forces to continuous improvement in all aspects of product and production (manufacturing process) without reduction of quality levels (even with increase of them). Many comparisons, explanations and advices related to the problem are presented in the elaboration.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies