Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Odlewy o wysokim stopniu przetworzenia, spełniające wysokie wymagania eksploatacyjne. Cz. 2, Przykłady zastosowań odlewów ze stopów metali nieżelaznych

Tytuł:
Odlewy o wysokim stopniu przetworzenia, spełniające wysokie wymagania eksploatacyjne. Cz. 2, Przykłady zastosowań odlewów ze stopów metali nieżelaznych
Autorzy:
Fajkiel, A.
Dudek, P.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
stopy aluminium
stopy magnezu
kompozyty
odlewy
technologia odlewania
aluminium alloys
magnesium alloys
composites
casting
casting technology
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest kontynuacją artykuł opublikowanego w numerze 6/2003 czasopisma ODLEWNICTWO - NAUKA - PRAKTYKA. W pierwszej części opisano procesy technologiczne, za pomocą których otrzymuje się odlewy o wysokim stopniu przetworzenia. Część 2 przedstawia przykłady zastosowania odlewów - głównie ze stopów aluminium i magnezu. Coraz częściej bowiem aluminium i magnez, a także kompozyty na ich osnowie zastępują odlewy ze stopów żelaza. Dotyczy to - w przypadku samochodów - m.in. tarcz hamulcowych, obręczy kół czy ramy siedzeń. Dzięki nowoczesnym technologiom odlewania i obróbki cieplnej, odlewy z magnezu i aluminium mają porównywalne właściwości mechaniczne i obniżają znacznie masę części. Dlatego coraz powszechniej stosuje się je m.in. w przemyśle środków transportu.
The publication is the continuation of previous edition contained in No. 6/2003 ODLEWNICTWO - NAUKA - PRAKTYKA (FOUNDRY- SCIENCE AND PRACTICE). In the first part technological processes, owing to which castings with a high degree of processing were received, were described. The present article represents the examples o f the application of castings - mainly from aluminium and magnesium alloys. More and more often aluminium and magnesium alloys as well as composites replace the castings from ferrous metals. This concerns - in case of cars - among others, brake discs, wheels and seat frames. Owing to the modem casting technologies and heat-treatment castings from magnesium and aluminium alloys have mechanical proprieties comparable to those of ferrous alloys and the very large reduction of mass. Therefore, those castings are more and more often used, especially in transport industry.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies