Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teorie motywowania w zarządzaniu jakością

Tytuł:
Teorie motywowania w zarządzaniu jakością
Autorzy:
Szczepańska, K.
Kosiorek, D.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
motywacja
motywowanie
teoria motywowania
motivation
theory of motivation
motivation in quality management
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents considerations on the issue of motivation in quality management. The aim is to determine the relationship between motivation and quality management in terms of TQM and ISO quality management system. It explains the concept of motivation, and discusses some theories of motivation. This constituted the basis for analysis, which aimed at identifying the relationship between motivation theories and the philosophy and models of quality management. Analysis results show that interaction, satisfaction and recognition are the determinants of quality management theories, which are reflected in the theories of motivation and their tools. Comparison of recommendations and requirements of ISO quality management system allowed saying that they have no direct connection with motivation. It is therefore only their reference in the philosophy of quality management (TQM).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies