Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

QoS provisioning in a single-cell ad hoc WLAN via queuing and stochastic games

Tytuł:
QoS provisioning in a single-cell ad hoc WLAN via queuing and stochastic games
Autorzy:
Konorski, J.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
ad hoc WLAN
CSMA/CA game
quality of service
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Selfish manipulation of the binary exponential backoff scheme in an ad hoc IEEE 802.11 WLAN leads to a noncooperative CSMA/CA game with a payoff structure characteristic of a multiplayer Prisoners’ Dilemma. For a simple QoS sensitivity model, assuming elastic traffic flows with a minimum bandwidth share requirement R, we modify the payoffs to define a QoS game. In an ideal scenario, WLAN stations take actions (switch to selfish play) sequentially, in which case for R large enough the game changes into a queuing game with multiple unfair Nash equilibria. Even if the stations are allowed to act simultaneously, these equilibria predict the outcome of the QoS game fairly accurately, depending on the schedule and limits on the number of actions. However, a station can selfishly depart from a common schedule of actions; to account for that, we propose a Markovian stochastic game model and prove the existence of a fair Markov perfect Nash equilibrium.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies