Tytuł pozycji:
Zabezpieczanie skarp i korpusów drogowych w rejonach osuwiskowych przy pomocy palisad z pali DFF kotwionych mikropalami TITAN
W artykule przedstawiono problemy dotyczące zabezpieczeń wykopów i nasypów drogowych w rejonach osuwiskowych wykonywanych metodami wiertniczymi w postaci palisad oraz palisad kotwionych. Przedstawiono nową technologię wykonywania pali nazwanych palami DFF umożliwiającą realizowanie palisad w utrudnionych warunkach fliszu karpackiego. Technologia ta pozwala na szybkie i wydajne prowadzenie wierceń zarówno w gruntach zalegającymi nad spągiem warstw skalistych jak również w samych skałach miękkich oraz twardych.
This article presents problems concerning the stability problems of road excavations and embankments in the areas of landslides, performed in the form of palisade and anchored palisade. The new technology of performance of piles called DFF, allowing for paling in the sophisticated conditions of Carpathian flysch have been discussed. This technology allows for fast and efficient conduct of drilling both on soils as well as in the soft and hard rocks.