Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Specyfika projektowania rond w Szwecji

Autor znający szwedzkie, norweskie i polskie zasady projektowania rond, prezentuje specyficzne elementy projektowania rond w Szwecji. W pierwszej części są przedstawione korzyści ekonomiczne ze stosowania nowych rond. Następnie opisane są zasady projektowania wlotów z kontrałukiem z porównaniem do polskiej praktyki oraz sposób kształtowania toru przejazdu samochodu przez rondo z uwagi na bezpieczną prędkość. Następnie przedstawiony jest węzeł karo ze specyficznym rondem w kształcie kropli. W ostatniej części Autor przedstawia wykorzystanie kontrałuków w projektowaniu skrzyżowania skanalizowanego. We wnioskach wskazano na celowość przeniesienia niektórych elementów szwedzkich rond do polskich wytycznych.
The author is familiar with Swedish, Norwegian and Polish guidelines for design of roundabouts. In the first part of the paper presented are economic benefits of the new roundabouts use. Then described is Swedish practice in design of roundabout entries with contra-curves and compared with the Polish guidelines. The fastest vehicle path checking is then presented. Then use of special "drop" shaped roundabout as part of diamond interchange is presented. The last part presents use of contra-curves at channelized intersection is described. In conclusions the author suggests which elements of the Swedish practice can be used in Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies