Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ sterowania tłumikiem MR na ograniczenie drgań pojazdu patrolowego

Tytuł:
Wpływ sterowania tłumikiem MR na ograniczenie drgań pojazdu patrolowego
Autorzy:
Zając, M.
Grzesikiewicz, W.
Makowski, M.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
tłumik magnetoreologiczny
tłumienie drgań
badania symulacyjne
magnetorheological dampers
vibration damping
simulations
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Praca jest poświęcona opracowaniu algorytmu sterowania siłą tłumienia układu z tłumikiem magnetoreologicznym (MR). Przedstawiona została metoda ograniczenia drgań przez zastosowanie sterowania tłumikiem MR. Podczas badań symulacyjnych opracowano model zawieszenia pojazdu w programie DADS i układ sterowania siłą tłumienia w programie Simulink. Jako kryterium doboru sił tłumienia przyjęto wskaźnik charakteryzujący przyspieszenie pionowe.
This paper describes a control algorithm for a damping system equipped with a magnetorheological damper (MR). A method of vibration limitation by a controlled MR damper has been presented. The model of the vehicle suspension has been built using DADS software and the control algorithm in the Simulink software. As a criterion of optimising the damping force, the index characterising vertical accelerations has been used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies