Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pomiary parkowania i analizy wyników na przykładzie Kielc

Tytuł:
Pomiary parkowania i analizy wyników na przykładzie Kielc
Autorzy:
Szarata, A.
Bohatkiewicz, J.
Nowak, P.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
pomiary parkowania
parkowanie
parking measurements
parking
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaproponowano procedurę wykonywania oceny warunków parkowania w mieście. Wykorzystano przykład Kielc, w którym przeprowadzone zostały szczegółowe pomiary i analizy parkowania w centrum. Zaproponowana procedura wykorzystuje do ocen parkowania wskaźniki rotacji, chłonności, pojemności parkingowej i szacowanych rezerw. Przeprowadzone badania objęły obszar centrum miasta i stanowiły istotny element wspomagający kształtowanie polityki transportowej śródmieścia oraz planowanych zmian w organizacji ruchu. Prowadzone pomiary objęły swym zasięgiem wszystkie ulice położone w obszarze analizy, który został podzielony na pętle pomiarowe. Dla każdej z pętli dokonano szczegółowej inwentaryzacji liczby parkujących samochodów wraz z zapisem numerów tablic rejestracyjnych oraz czasu. Uzyskana baza danych, dzięki opracowanemu przez Biuro Ekkom oprogramowaniu, pozwoliła wyznaczyć przeciętną długość parkowania i pośrednio wskaźnik rotacji. W artykule przedstawiono wyniki badań dla wybranej pętli pomiarowej oraz dla całego obszaru analizy.
In the paper it is presented procedure of assessment of parking conditions in the city centre. As an example the case of Kielce was used (Kielce is middle sized town, situated in central Poland) where the detailed parking survey was conducted. The proposed methodology takes into consideration factors of utilization, vehicle turnover, capacity and estimated parking supply. The survey covered the city centre and was used as a significant tool supporting transportation policy aimed on downtown and planned changes m traffic scheme. The parking survey covered all streets placed in the analyzed area, and they were divided into 6 measurement's lops. For each of them it was conducted detailed inventory of parking cars together with number plates and parking time. Using proper software, created by Ekkom company, it was possible to define average parking time and vehicle turnover factor. The article presents detailed results of the survey for chosen loop and summary for whole analyzed area.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies