Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni i podtorza kolejowego w świetle późniejszego ich utrzymania

Tytuł:
Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni i podtorza kolejowego w świetle późniejszego ich utrzymania
Autorzy:
Szadkowski, P.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
nawierzchnia torowa
podtorze kolejowe
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano niektóre obecnie stosowane rozwiązania konstrukcyjne zarówno nawierzchni torowej jak i podtorza kolejowego w odniesieniu do możliwości późniejszego utrzymania tej infrastruktury metodami zmechanizowanymi. Pokrótce przedstawiono konstrukcje nawierzchni bezpodsypkowych oraz najczęstsze sposoby wzmacniania nawierzchni tłuczniowych i podtorza kolejowego. Dla każdego z prezentowanych rozwiązań przeprowadzono analizę możliwości późniejszego prowadzenia napraw bieżących i głównych. Wykazano konieczność archiwizowania danych dotyczących sposobów wzmocnienia podtorza i podsypki tłuczniowej w celu późniejszego odpowiedniego planowania napraw i modernizacji. Artykuł ma na celu zwrócenie uwagi na konieczność stosowania takich rozwiązań projektowych, które sprzyjają zastosowaniu w przyszłości wysokowydajnych metod naprawy nawierzchni i podtorza.
In the article some of currently applied constructional solutions of surface and railway substructure in relation to their further possibilities to maintain this infrastructure by mechanized methods have been described. The constructions ofsubcrustless surface, most common ways of consolidating broken stone surface and railway substructure have been introduced. For each of the presented solutions, the proper analysis of later conduction of current and main repairs possibilities have been conducted. Necessity to archive data concerning ways of consolidating broken stone surface and railway substructure in order to proper planning of repairs and modernizations have been pointed out. The main purpose of this article is to bring forward the necessity to use such project solutions, which foster application in future high-efficiency methods of surface and railway substructure repair.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies