Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kolejowe nawierzchnie bezpodsypkowe

Tytuł:
Kolejowe nawierzchnie bezpodsypkowe
Autorzy:
Towpik, K.
Data publikacji:
1999
Słowa kluczowe:
konstrukcje nawierzchni bezpodsypkowych
problemy ekologii
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W ostatnich latach obserwuje się wzrost zainteresowania konstrukcjami nawierzchni kolejowej eliminującymi najbardziej odkształcalny element nawierzchni - warstwę podsypki. Wcześniejsze rozwiązania przewidujące układanie toru na płytach betonowych były stosowane w bardzo ograniczonym zakresie, głównie w tunelach i na obiektach mostowych. Związana z wprowadzaniem dużych prędkości modernizacja linii, jak również budowa nowych linii były powodem prowadzenia badań i opracowania wielu rozwiązań nawierzchni bezpodsypkowych oraz szukania odpowiedzi na pytanie o zasadność ich upowszechnienia przez zarządy kolejowe.
In the last year is increasing interest of the railway permanent way construction which eliminates most deforming permanent element - ballast lay. Previously were used, in limited range, the concrete slab in tunnels and on the bridges. Due to modernization of the high speed lines, building the new one, the railway management worked out new solutions for the ballastless track construction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies