Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Smarowanie obrzeży kół - systemy firmy Willy Vogel

Tytuł:
Smarowanie obrzeży kół - systemy firmy Willy Vogel
Autorzy:
Goca, M.
Data publikacji:
1999
Słowa kluczowe:
koła
smarowanie
szyny
Willy Vogel
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ruchowi pojazdów szynowych towarzyszą zjawiska tarcia wynikające ze współpracy koła i szyny. Efektem tej współpracy jest zwiększone zużycie obrzeża zestawu kołowego, jak i powierzchni bocznej szyny, niepożądany hałas, zwłaszcza podczas jazdy po łuku, oraz znaczna strata energii występująca szczególnie podczas przyspieszenia. Oprócz tego przy niesmarowanych obrzeżach kół jest duże prawdopodobieństwo wypadnięcia koła z prowadnicy szyny. Poprzez celowe nałożenie smaru na powierzchnię obrzeża koła lokomotywy lub wagonu silnikowego uzyskuje się smarowanie nie tylko tych kół, ale również kół następnych wagonów pociągu. Smar naniesiony na obrzeże pierwszego zestawu kołowego zostaje przeniesiony na obrzeże główki szyny, a stąd trafia na obrzeża zestawów kołowych następnych wagonów. Optymalnie dobrany układ smarowania jest w stanie zapewnić poprawne smarowanie obrzeży kół aż 250 osi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies