Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ rodzaju nadwozia i stanu obciążenia na charakterystyki stateczności i kierowalności samochodu ciężarowego

Tytuł:
Wpływ rodzaju nadwozia i stanu obciążenia na charakterystyki stateczności i kierowalności samochodu ciężarowego
Autorzy:
Gidlewski, M.
Data publikacji:
1998
Słowa kluczowe:
samochody ciężarowe
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono wybrane wyniki badań modelowych stateczności i kierowalności samochodu ciężarowego średniej ładowności, wyposażonego w klasyczne nadwozie skrzyniowe lub w nadwozie furgonowe. Rozważono przypadki samochodu nieobciążonego oraz z obciążeniem dopuszczalnym. Dodatkowo uwzględniono różne możliwości rozmieszczenia ładunku w przestrzeni ładunkowej. Zaprezentowane wyniki badań uzyskano w czasie symulacji dwóch testów badawczych: ustalonej jazdy po okręgu o stałym promieniu oraz szybkiego obrotu koła kierownicy w czasie jazdy na wprost.
The paper shows some results of numerical study of the truck stability and steerability. The model truck is equipped with standard open load-carrying body or forgon type body. Fully loaded truck and the truck without load was investigated. Also the different position of the load was considered. The results were obtained by numerical simulation of steady state circular test and lateral transient response test.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies