Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kształtowanie pryzmy podsypki z uwzględnieniem trwałości eksploatacyjnej nawierzchni i mechanizacji prac w torach bezstykowych

Tytuł:
Kształtowanie pryzmy podsypki z uwzględnieniem trwałości eksploatacyjnej nawierzchni i mechanizacji prac w torach bezstykowych
Autorzy:
Frączek, R.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
grubość warstwy podsypki
nawierzchnie dróg szynowych
stateczność toru bezstykowego
tory bezstykowe
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wymagania w zakresie kształtowania geometrycznego pryzmy podsypki w nawierzchni dróg szynowych, z uwzględnieniem warunków eksploatacji linii kolejowych oraz możliwości technicznych stosowanego sprzętu. Zasygnalizowano też - rzadko przedstawiane w publikacjach krajowych - zagadnienia dotyczące podnoszenia trwałości tego najsłabszego elementu nawierzchni. Szczególną uwagę poświęcono poprawnej budowie torów bezstykowych, uwzględniając doświadczenia polskich i zagranicznych wykonawców robót. Do głównych materiałów źródłowych należy zaliczyć raporty komitetów ORE, ERRI (D117 I 202) oraz zalecenia Międzynarodowego Związku Kolei, dotyczące degradacji geometrycznej toru i jego stabilizacji, zawarte w kartach UIC, uwzględniających również badania prowadzone przez specjalistów CNTK.
The article presentsn the requirements to the geometrical shape of the body of ballast in railway track structure depending on the operating conditions and technical capacities of the equipment used. The author also tackles the rarely discussed issue of increasing service life of this weakest element of the track structure. Special attention is paid to the correct building of jointless tracks and to the experience gathered by Polish and foreign constructors in this respect. Problems faced by the Polish State Railways network during summertime are presented. Among the primary sources one should enumerate reports of the ORE committees, next the ERRI (D117 AND 202) and recommendations issued by the International Union of Railways (UIC) with relation to the geometrical degradation of track and its stabilization. The recommendations contained in UIC leaflets take into account, among other things, research carried out by CNTK (Polish Railway Scientific and Technical Centre) experts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies