Tytuł pozycji:
Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla podsystemu Energia a normy europejskie
Wraz z wprowadzeniem na początku lat 90. nowej polityki transportowej UE - między innymi aktywizowania kolei - pojawił się termin: interoperacyjność, przez który rozumiano "zdolność transeuropejskiego systemu kolejowego do umożliwienia bezpiecznego i niezakłóconego ruchu pociągów, przy zapewnieniu wymaganych wielkości osiągów (także przez granice państwowe)". Wydano dwie dyrektywy - 96/48/EC z 23 lipca 1996 r. "O interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości" i 01/16/EC z 19 marca 2001 r., "O interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych". Na podstawie tych dyrektyw powstały już pierwsze Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności (TSI), które stanowią zbiór wymagań technicznych, koniecznych do spełnienia przez tzw. składniki interoperacyjności i dany podsystem. Wsród podsystemów wymienionych w obu dyrektywach, na które podzielono system kolejowy, jest również podsystem Energia.