Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numerical modelling of car exhaust pollutant dispersion after cold start. Part 1, Open car park

Tytuł:
Numerical modelling of car exhaust pollutant dispersion after cold start. Part 1, Open car park
Autorzy:
Brzozowski, K.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
ekologia
emisja spalin
modelowanie numeryczne
Parking otwarty
Zimne rozruchy
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents computer models to carry out numerical calculations, which will define vehicle pollutant concentrations. Emphasis was laid on problems of vehicle pollutant emission and dispersion caused by cold start. The finite volume method was used to discrete equations describing the process of pollutant dispersion. In addition, the two-cycle decomposition method was employed to solve the set of ordinary differential equations of the first order obtained after discretising the dispersion equation. A meteorological pre-processor, based on relationships resulting from the Monin-Obukhov theory, was used to define eddy diffusivity and the profile of air speed in the lover layer of the atmosphere. Measurements were taken in order to verify the assumed model of dispersion, the method of discretisation, and the computer program developed. Satisfactory compatibility of calculation results and measurements was achieved. The second part of the paper will present a numerical model for predicting concentrations of car exhaust pollutants in an underground car park.
W artykule przedstawiono model komputerowy umożliwiający numeryczne określanie stężeń zanieczyszczeń emitowanych przez silniki pojazdów w obszarach parkingów. Szczególną uwagę zwrócono na emisję w warunkach zimnego rozruchu. Do dyskretyzacji równań opisujących proces rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń wykorzystano metodę objętości skończonych. Do rozwiązania równań różniczkowych zwyczajnych otrzymanych po dyskretyzacji zastosowano schemat dwucykliczny, Parametry ośrodka uzyskano z preprocesora meteorologicznego w oparciu o teorię Monina-Obuchova. Do weryfikacji modelu, metod i narzędzi komputerowych wykonano eksperyment. Uzyskano wystarczającą zgodność wyników obliczeń i pomiarów. W drugiej części artykułu, przedstawiono model numeryczny, umożliwiający symulację stężeń zanieczyszczeń emitowanych przez silniki pojazdów w obszarach parkingów podziemnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies