Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy modelowania emisji cząstek stałych PM10 w ruchu drogowym

Tytuł:
Problemy modelowania emisji cząstek stałych PM10 w ruchu drogowym
Autorzy:
Chłopek, Z.
Żegota, M.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
ekologia
emisja cząstek stałych
identyfikacja modeli
transport samochodowy
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Imisja cząstek stałych o wymiarach mniejszych od 10 [mi]m (PM10) jest jedną z najważniejszych wielkości kryterialnych przy ocenie stanu powietrza atmosferycznego, zgodnie z wymaganiami dyrektywy Unii Europejskiej 1999/30/EC. Emisja cząstek stałych z ruchu drogowego pochodzi: z silnika spalinowego (układu wylotowego), z innych układów pojazdu oraz nawierzchni drogi. Ocena emisji cząstek stałych z ruchu drogowego jest zadaniem skomplikowanym nie tylko z powodu znacznej nieokreśloności parametrów ekstensywnych ruchu pojazdów, ale i dużej wrażliwości emisji od warunków ruchu. Modele emisji cząstek stałych z silników pojazdów są stosunkowo zgodne z modelowanymi zjawiskami, co potwierdzają wyniki badań weryfikacyjnych. Modele emisji cząstek stałych PM10 są dotychczas zazwyczaj modelami bardzo prostymi, opartymi jedynie na kryteriach podobieństwa funkcjonalnego z modelowanymi zjawiskami. Wyniki analizy istniejących modeli emisji cząstek stałych PM10 oraz ich badań symulacyjnych potwierdzają celowość rozwijania badań nad tym zagadnieniem.
Imission of particular matters smaller than 10 [mi]m (PM10) is one of the most important criterial values in estimation of atmospheric air condition in compliance with direction of Union European 1999/30/EC. Emission of particular matters from road traffic comes: from combustion engine (exhaust system), from others vehicles. systems and from road surface. The estimation of emissions of particular matters from road traffic is a complicated problem not only on account of a significant indefinableness of extensive parameters of vehicles traffic but also a big sensitiveness of emissions from traffic circumstances. The emissions models of particular matters from vehicles. engines are relatively conformable with modeling effects, which is confirmed by the results of verifying studies. The emissions models of particular matters PM10 are till now generally very simple models, based only on functional probability criterions with modeling effects. The analysis results of existing models of emissions of particular matters PM10 and their simulating studies confirms purposefulness of developing studies in this problem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies