Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metody badań naprężeń własnych w szynach, rozjazdach i kołach monoblokowych

Tytuł:
Metody badań naprężeń własnych w szynach, rozjazdach i kołach monoblokowych
Autorzy:
Kukulski, J.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
metoda DEBRO
naprężenie
szyny kolejowe
transport kolejowy
DEBRO method
rail
railway transport
tightness
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Naprężenia własne są uważane często za jedną z przyczyn przyśpieszania rozwoju uszkodzeń w elementach rozjazdów kolejowych i mniejszej wytrzymałości zmęczeniowej stalowych części nawierzchni kolejowej i elementów taboru. Omówiono przyczyny powstawania naprężeń własnych i ich znaczenie. Przedstawiono przegląd prac dotyczących metod pomiaru i oceny naprężeń własnych, a także porównanie wyników badań naprężeń własnych różnymi metodami.
Residual stresses are considered to be one of the reasons behind accelerated development of railway switch damages and lowering of fatigue strength of steel elements of railway track and rolling stock. Reasons of residual stress initiation and their importance are discussed. Review of works regarding measurement methods and residual stress assessment as well as comparison of test results of different residual stress investigation methods are presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies