Tytuł pozycji:
Konkurencyjność portów morskich południowo-wschodniego Bałtyku i ich zaplecza
Nowe znaczenie wschodnioeuropejskich korytarzy trans-portowych i portów morskich południowo-wschodniego Bałtyku po rozszerzeniu UE. Przeładunki i obroty terminali kontenerowych w ważniejszych portach Bałtyku. Charakterystyka portów w Tallinie, Kłajpedzie, Gdańsku i Gdyni oraz połączeń kolejowych i drogowych z ich zapleczem - stan obecny i plany rozwoju. Konkurencja ze strony wielkich portów na wybrzeżu Morza Północnego. Wzrastająca rola kolei w przewozach kontenerów z tych portów na wschód.
New significance of the East-European transport corridors and sea ports of the South-Eastern Baltic after the European Union enlargement. The reloadings and traffic of the container terminals in the more important Baltic ports. The Characteristics of the sea ports in Tallin, Klajpeda, Gdansk and Gdynia as well as the glue joints and the road junctions together with their economic background area - the present situation and the development plans. The competition from the large ports situated on the North Sea coast. The Increasing role of the railway in the container shippings from these ports towards East.