Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie emisji i rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w obszarze skrzyżowania

Tytuł:
Modelowanie emisji i rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w obszarze skrzyżowania
Autorzy:
Brzozowski, K.
Drąg, Ł.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
modelowanie układu komunikacyjnego
modelling of traffic system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono propozycję obliczeniowego określenia emisji oraz dyspersji związków szkodliwych spalin w obszarze węzła drogowego. Przyjęto przebiegi średniej prędkości pojazdów jako czynnik determinujący emisję. Zastosowano model, w którym dla każdej z jezdni łączącej węzły drogowe, rozważono odcinki ruchu o różnych prędkościach. Taki sposób opisu umożliwia uwzględnienie w obliczeniach specyficznego charakteru ruchu pojazdów na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną. Emisje bilansowano dla 1-godzinnych przedziałów czasowych, przyjmując w tych przedziałach niezmienność warunków determinujących prędkości pojazdów. Wykorzystując koncepcję źródła liniowego, często stosowaną do opisu ciągu źródeł emisji jakimi są poruszające się pojazdy. Wyznaczono średni, 1-godzinny rozkład stężeń wyemitowanych substancji. Porównano i skomentowano wyniki obliczeń dla przyjętego modelu ruchu i modelu uproszczonego, scharakteryzowanego wyłącznie poprzez prędkość średnią.
In the paper a computer method for calculating the amount of emission and concentration of exhaust pollutants at road intersections is presented. The average vehicle velocity concept was chosen for emission modelling. For the model proposed, each road line is divided into subintervals. This approach enables more realistic calculations of emission at the road intersections when dynamic States of traffic occur. Concentration of the pollutant was calculated for one hour time interval using Gaussian finite line source model. The calculation results obtained have been compared with those using a simple model which does not take into account the road subintervals.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies