Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania porównawcze nawierzchni kolejowej na odcinkach testowych linii CMK

Tytuł:
Badania porównawcze nawierzchni kolejowej na odcinkach testowych linii CMK
Autorzy:
Czyczuła, W.
Stawowiak, J.
Szczepaniak-Krupowski, G.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
Centralna Magistrala Kolejowa CMK
CMK
nawierzchnia
transport kolejowy
railway transport
surface
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Badaniu oddziaływań w elementach nawierzchni kolejowej przy przejeździe pociągu z różnymi prędkościami poświęcono wiele opracowań. W pracy [1] przedstawiono wyniki badań francuskich i japońskich w zakresie prędkości 250-330 km/h, wykazując, że drgania szyny, podkładu i podsypki zwiększają się wraz z prędkością. Podobne rezultaty otrzymano w pracy [2], gdzie wykazano, że przyspieszenia drgań szyny w zakresie do 190 km/h zwiększają się silniej niż liniowo, podkładu prawie liniowo, a podsypki wolniej niż liniowo.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies