Tytuł pozycji:
Attempt to compare basic combustion parameters of a dual-fuel compression ignition engine for various main fuels and their delivery modes
The paper presents results of investigation on a dual-fuel engine fuelled with various fuels (methanol, propane-butane mixture). In all cases, ignition of the main fuel was initiated by a diesel oil pilot dose injected into the combustion chamber. Engine power was controlled by changes of the main fuel charge (methanol or LPG). The paper presents comparison of engine performances, efficiency and variability of basic combustion parameters with reference to a standard engine fuelled with diesel oil only.
W artykule przedstawiono wyniki badań dwupaliwowego silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego różnymi paliwami (metanolem, propanem-butanem). W każdym przypadku zapłon paliwa głównego inicjowany był dawką oleju wtryskiwaną do komory spalania. Regulacja mocy silnika odbywała się poprzez zmianę wydatku paliwa w fazie gazowej (metanolu lub LPG). W artykule przedstawiono porównanie osiągów, sprawności oraz zmiany podstawowych parametrów procesu spalania w odniesieniu do silnika zasilanego standardowo tylko olejem napędowym.