Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aspekty organizacji międzynarodowych przewozów kolejowych w Polsce

Tytuł:
Aspekty organizacji międzynarodowych przewozów kolejowych w Polsce
Autorzy:
Urbanek, A.
Sośnicki, P.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
Polska
przewozy pasażerskie
sieć kolejowa
transport kolejowy
passengers service
Poland
railway network
railway transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Kolejowe połączenia międzynarodowe mają w Polsce długą tradycję. Początkowo (w połowie XIX w.) linie kolejowe łączyły ważne ośrodki przemysłowe na obszarze poszczególnych zaborów. Warto również nadmienić, że linie, które dziś łączą terytoria dwóch lub kilku państw, kiedyś umożliwiały przemieszczenie między miastami danego zaboru. Najlepszym przykładem jest Kolej Warszawsko-Wiedeńska, nazywana także Drogą Żelazną Warszawsko-Wiedeńską. Pierwszy jej odcinek na terenie zaboru rosyjskiego z Warszawy do Grodziska wybudowano w 1845 r. W 1848 r. otwarto odgałęzienie tej linii do Maczek (granica z Galicją) oraz do Łowicza. Dzięki wybudowaniu w 1848 r. Kolei Krakowsko-Górnośląskiej (Krakau - Oberschlesischen Eisenbahn) z Krakowa do Mysłowic z odnogą ze Szczakowej do Maczek [1], połączono Warszawę z Krakowem, Wrocławiem oraz Wiedniem [2].

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies