Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Współczesne życie miasta w aspekcie przemian w zakresie usług i handlu

Tytuł:
Współczesne życie miasta w aspekcie przemian w zakresie usług i handlu
Autorzy:
Hrehorowicz-Gaber, H.
Gaber, T.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
aktywizacja
centra handlowe
rewitalizacja
city revitalization
reactivation
shopping centers
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszym artykule przedstawiono przemiany przestrzeni miejskich w kontekście współczesnego rozwoju aktywności wokół dużych centrów handlowych, co wydaje się być najistotniejszym powodem wyprowadzenia "życia miejskiego" w czasie wolnym poza centrum. Tak zarysowany problem jest zwięzłą odpowiedzią na poszukiwania sposobu reanimacji organizmu miejskiego przez ponowne wzbudzenie aktywności w "sercu" każdego miasta - rynku. Podkreślono zmiany kulturowe, jakie towarzyszą współczesnej, nowo kształtującej się metodzie spędzania czasu wolnego. Wyróżniono wymagania, jakie powinny towarzyszyć skutecznej rewitalizacji centrów miast i scharakteryzowano problem spadku znaczenia centralnej części tkanki miejskiej - rynku oraz przejęcie jego funkcji przez galerie, centra handlowe i supermarkety.
This paper presents the changes in urban areas in the context of the contemporary development of human activity around shopping centers, which seems to be the most important reason for moving "city life" outside city centers during leisure time. Presenting the problem in this way provides a concise solution to the search for a means of revitalization of urban areas through reactivating "the heart" of every city or town - the main square. This paper emphasizes the cultural changes accompanying the new, currently-forming way of spending free time. It highlights the requirements that ought to accompany the effective revitalization of city centers. In addition, it describes the problem of the decrease in the importance of the central city area, which is the main square, and taking over its function by shopping galleries, shopping centers and supermarkets.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies