Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Komputerowy system zdalnego sterowania i kierowania ruchem pociągów ILTOR-2 zainstalowany w Żywcu w ocenie jego bezpośrednich użytkowników

Tytuł:
Komputerowy system zdalnego sterowania i kierowania ruchem pociągów ILTOR-2 zainstalowany w Żywcu w ocenie jego bezpośrednich użytkowników
Autorzy:
Kotylak, I.
Puchała, M.
Puławska, S.
Żurowska, J.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
kierowanie ruchem pociągów
stanowisko dyspozytora
stanowisko dyżurnego ruchu
stanowisko montera urządzeń srk
systemy komputerowe
computer systems
dispatcher's desk
traffic controller desk
train traffic control
train traffic control devices installer desk
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Organizowanie wspólnego rynku kolejowych przewozów w UE wymaga pokonania m.in. bariery związanej z istnieniem różnic w samej infrastrukturze sieci kolejowej. Działania w tym kierunku związane są z zapewnieniem interoperacyjności kolei. W artykule pokazano, jakie problemy wynikają w trakcie eksploatacji komputerowych systemów sterowania i kierowania ruchem kolejowym. Systemy te instalowane są w miejsce pracujących dotychczas urządzeń mechanicznych lub przekaźnikowych. Przykładem pokazanym w artykule są urządzenia ILTOR-2 zainstalowane w Żywcu (odcinek zdalnego sterowania: Bielsko Biała Lipnik - Węgierska Górka). Informacje o eksploatowanym systemie zebrano z ankiet przeprowadzonych wśród dyżurnych ruchu oraz monterów urządzeń srk.
The common railway transport market in the UE requires overcoming, among others, the barrier related to the differences existing in the railway infrastructure itself. The activities in this field demand to provide the railway interoperability. The problems met while the computer aided traffic control and train traffic system exploitation have been introduced in the paper. The systems are installed instead of working till now mechanical or relaying devices. The ILTOR-2 devices installed in Zywiec (remote control section Bielsko-Biala Lipnik - Węgierska Gorka) have been presented in the paper. The informations on this system are based on survey among railway train traffic controllers and the installers of srk devices.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies