Tytuł pozycji:
Ochrona torowiska w efekcie stosowania wibroizolacji podkładów kolejowych
Opracowanie dotyczy jednego z rozwiązań technologicznych w nawierzchni kolejowej, które umożliwia zwiększenie odporności konstrukcji i podtorza na eksploatację ze zwiększonymi i dużymi prędkościami. Rozwiązaniem tym jest zastosowanie warstwy wibroizolacyjnej na powierzchni podstawy strunobetonowych podkładów kolejowych. W pracy przeanalizowano zakres częstotliwości wzbudzania układu pojazd- tor, wyniki badań skuteczności wibroizolacji na podstawie badań krajowych i zagranicznych oraz wyciągnięto wnioski rekomendujące stosowanie wibroizolacji podkładów w celu zmniejszenia prędkości deformacji nawierzchni, ograniczenia dynamicznych nacisków podkładów na podsypkę i podsypki na podtorze oraz wydłużenie okresów międzynaprawczych toru i podtorza.
The development concerns of one of the technological solutions in railway tracks, which can increase the resistance of the structure and substructure to operate with increased and high speeds. The solution is to use the Vibration isolation layer on the surface of the base prestressed concrete railway sleepers. The study analyzed the frequency of excitation vehicle- track system, the results of the effectiveness of isolation on the basis of domestic and foreign, and drew conclusions recommending the use of isolation primers in order to reduce the speed of deformation of the surface, reducing the dynamic pressure on the ballast and sleepers on the ballast and subgrade extended periods of non-defective circuit and subgrade.