Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozjazdy do dużych prędkości o zmiennej krzywiźnie toru zwrotnego

Tytuł:
Rozjazdy do dużych prędkości o zmiennej krzywiźnie toru zwrotnego
Autorzy:
Nowakowski, M.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
geometria toru
klotoida
koleje dużych prędkości
rozjazd
clothoid
high-speed railways
track geometry
turnout
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Na PKP rozjazdy o najnowocześniejszych konstrukcjach stosowane są na liniach przeznaczonych do prędkości 200 km/h. Umożliwiają one przejazd po torze zwrotnym z prędkością do 100 km/h. Koleje dużych prędkości stawiają przed konstruktorami rozjazdów jeszcze większe wymagania. Nie są im w stanie sprostać rozjazdy, w których tor zwrotny ma kształt łuku o stałej wartości promienia. W referacie przedstawiono wybrane typy rozjazdów, charakteryzujących się zmienną krzywizną toru zwrotnego.
At Polish Railroads, most modern turnouts are used at railways suitable for 200 km/h speed. They enable transiting diverging track at speeds up to 100 km/h. For high-speed railroads, junction designers face even stricter requirements. Not even turnouts with diverging track of constant curvature can satisfy them. This paper presents selected turnouts types, characterized with variable diverging track curvature.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies