Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy obsługi pasażerów w regionalnym porcie lotniczym

Tytuł:
Problemy obsługi pasażerów w regionalnym porcie lotniczym
Autorzy:
Skorupski, J.
Malarski, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
Modelowanie procesu obsługi pasażerów
Obsługa pasażerów w porcie lotniczym
port lotniczy
airport
Modelling of passengers' service proccess
Passengers' service in air-port
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Port lotniczy stanowi punkt węzłowy transportu lotniczego. Występują w nim dwie grupy procesów obsługi - obsługa samolotów, wykonywana w części lotniczej portu lotniczego oraz obsługa pasażerów, wykonywana w części pasażerskiej portu lotniczego. Obsługa pasażerów ma charakter wielofazowy i można ją traktować jako pewien proces losowy. Głównymi wskaźnikami pozwalającymi na ocenę jakości tego procesu są czasy oczekiwania pasażerów na obsługę oraz długości kolejek pasażerów oczekujących na obsługę w poszczególnych fazach. Te parametry systemu najkorzystniej jest badać wykorzystując modelowanie systemu obsługi pasażerów w regionalnym porcie lotniczym metodami teorii masowej obsługi. W artykule omówiono operacje elementarne składające się na proces obsługi pasażera. Zwrócono uwagę na problematykę organizacji pracy w terminalu pasażerskim. Przedstawiono przykład wykorzystania metod masowej obsługi, omówiono zastosowany sieciowy model masowej obsługi. Prezentowana w artykule metoda może być wykorzystana do racjonalizacji wykorzystania dostępnej infrastruktury lotniskowej, szczególnie w obliczu planowanej modernizacji jej elementów lub znacznych zmian charakteru potoku pasażerów.
Airport is the central point of air transport system. There are two groups of service processes provided - aircraft service and passengers' service. Passengers' service can be treated as a random multi-phase process. The main indicators allowing for evaluation of the quality of this process are: the passengers waiting time and length of queues of passengers waiting for service in all phases. These parameters of the system can be explored using the queuing theory methods. The article discusses the basic operations that make up the passenger handling process. Attention was paid to organization of the passenger terminal. An example of the use of queuing theory methods and the network model used was given. Method presented in the paper can be used to rationalize the utilization of available airport infrastructure, especially due to the planned modernization of its elements or substantial changes of the character of passengers stream.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies