Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An influence of load distribution on stresses and deformations of tooth in straight-tooth spur gear transmission.

Tytuł:
An influence of load distribution on stresses and deformations of tooth in straight-tooth spur gear transmission.
Autorzy:
Kawalec, A.
Data publikacji:
1998
Słowa kluczowe:
metoda elementów skończonych
sztywność
koło zębate
analiza pola kontaktu zębów
finite element method
stiffness
gears
tooth contact analysis
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
An influence od load distribution and some design parameters on stresses and deformations of tooth flank is presented in this paper. Types of used tooth trace modification and factors influencing tooth and gear stiffness are briefly named. On the basis of the assumed pressure distribution between boundary surfaces of solid bodies in contact and geometrical modelling of real tooth profile, formed by generation, fields of stress and deformations were calculated with the finite element method, for defferent distributions of load at tooth flank. Tooth stiffness was determined with consideration of the body of gear disk and shaft. Conclusions, following the analysis of deflections and stresses as well as tooth stiffness, can be helpful for proper prediction of tooth contact area, load distribution in gearing, tooth strenght anf tooth trace modification.
Przedstawiono wpływ rozkładu obciążenia oraz wybranych parametrów konstrukcyjnych koła zębatego na odkształcenia i naprężenia zęba. Opisano stosowane typy modyfikacji linii zęba oraz czynniki wpływające na sztywność zęba i koła zębatego. Na podstawie przyjętego modelu nacisków między powierzchniami brzegowymi ciał znajdujących się w kontakcie i geometrycznego modelowania rzeczywistego kształtu zęba po obróbce obwiedniowej obliczono pola naprężeń i odkształceń, wykorzystując metodę elementów skończonych dla różnych rozkładów obciążeń na boku zęba. Wyznaczono sztywność zęba, uwzględniając wpływ tarczy z wałem. Wnioski wynikające z analizy odkształceń i naprężeń oraz sztywności zęba, mogą być przydatne w wyznaczaniu śladu współpracy kół, rozkładu obciążenia w zazębieniu, wytrzymałości i modyfikacji linii zęba.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies