Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selected problems in experimental investigation of plain bearing fatigue strenght.

Reliable information about fatigue strenght of plain bearing lining can be obtained only on the basis of experimantal research of model bearing on special rigs. However, experimantal data, published by various research centres, are usually expressed in terms of limit values of maximum specific load in the bearing during the loading cycle, which is neither comparable, nor applicable in design practice. Contemporary approach to evaluation of critical stresses in the bearing wall leading to fatigue needs combination of the stress calculation method and experimental investigation of bearing sliding layer samples of various complexity. In the paper this experimental branch of modern research methodology is illustrated on the basis of the test equipment in tribological laboratory of TU of Gdańsk. Three original test machines, designed and built at TUG, and strategy of bearing fatigue research have been described.
Wiarygodne informacje o wytrzymałości zmęczeniowej wykładzin łożysk ślizgowych mogą być otrzymane na podstawie badań doświadczalnych łożysk modelowych w specjalnych stanowiskach. Jednakże dane doświadczalne publikowane przez różne centra badawcze są zwykle wyrażane w postaci wartości granicznych maksymalnych obciążeń jednostkowych w łożysku podczas cyklu obciążania i nie są one ani powtarzalne, ani możliwe do stosowania w praktyce. Wspólczesne podejście do oceny naprężeń krytycznych w ściance łożyska prowadzących do zmęczenia wymaga kombinacji i metody obliczania naprężeń i badań doświadczalnych próbek warstw ślizgowych o różnym stopniu złożoności. W artykule pokazano tę doświadczalną część nowoczesnej metodologii badawczej na podstawie sprzętu testowego laboratorium tribologicznego Politechniki Gdańskiej. Opisano trzy oryginalne maszyny testowe zaprojektowane i wykonane na Politechnice Gdańskiej oraz strategię badań zmęczeniowych łożysk.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies