Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy wyznaczania wskaźników trwałości fotela katapultowego i bezpieczeństwa załogi wojskowego statku powietrznego w warunkach działań bojowych.

Tytuł:
Problemy wyznaczania wskaźników trwałości fotela katapultowego i bezpieczeństwa załogi wojskowego statku powietrznego w warunkach działań bojowych.
Autorzy:
Szajnar, S.
Tomaszek, H.
Data publikacji:
2001
Słowa kluczowe:
lotnictwo
trwałość
fotel katapultowy
bezpieczeństwo
aviation
durability
ejection seat
safety
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podano w zarysie problemy związane z wyznaczeniem wskaźników trwałości fotela katapultowego i bezpieczeństwa załogi wojskowego statku powietrznego. Więcej uwagi poświęcono ocenie trwałości fotela katapultowego urządzenia do awaryjnego opuszczania samolotu przez pilota. Podstawą rozważanych modeli jest prawdopodobieństwo powstania zagrożenia dla życia pilota w pojedynczym locie statku powietrznego spowodowane przeciwdziałaniem przeciwnika. Prawdopodobieństwo to wykorzystano do ułożenia równania różnicowego charakteryzującego w ujęciu probabilistycznym proces narastania udanych lotów statku w procesie eksploatacji bojowej. Równanie to po przekształceniu w równanie różniczkowe cząstkowe posłużyło do wyznaczenia funkcji rozkładu udanych lotów statku. Mając rozkład udanych lotów statku określono potrzebne prawdopodobieństwa (wskaźniki) do opisu bezpieczeństwa załogi.
In this paper problems of calculating indexes durability of ejection seat and safety of military aircraft's crew are presented in broad outline. More attention was devoted to evaluation durability of ejection seat - device for emergency escape from aircraft. Presented models based at probability threat to crew's life in single sortie in enemy counteract conditions. This probability is used for compose difference equation which characterises process of growth quantity successful sorties during utilisation of military aircraft. Before distribution of function successful sorties was calculated the equation had transformed into partial differential equation. With the help of distribution of function successful sorties specified indexes of probability crew's safety.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies