Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numerical and experimental investigations of web sheets imperfection changes in the process of technological prestressing of girders.

Tytuł:
Numerical and experimental investigations of web sheets imperfection changes in the process of technological prestressing of girders.
Autorzy:
Blum, Artur
Kubiak, Tomasz
Niezgodziński, Tadeusz
Orłoś, Zbigniew
Woliński, Jacek
Data publikacji:
2000
Słowa kluczowe:
blacha środnikowa
dźwigar skrzynkowy
prostowanie
imperfekcja
web sheets
box grider
technological prestressing
imperfection
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The essential problem in the process of technological prestressing is the imperfection of web sheets. These elements made of relatively large sheets (about 2 meters high) show significant imperfection of the shape and flatness. Initial deflections have the value equal several times the web thickness, but they tend to grow in the process of straightening. Such a case can particulary occur when stresses that compress the shield of the web sheet between diaphragms are close to the critical buckling stress. Experiments were carried out in a real object. The box grider having 11,0 m span and 1,8 m in its hight was prestressed by welding the straps on the bottom flange. Results of performed investigations are the subject of the paper.
Podczas sprężania technologicznego istotnym problemem jest zachowanie się imperfekcji blach środników. Blachy te o stosunkowo dużych rozmiarach (wysokość około 2 m) wykazują znaczne imperfekcje płaskości i kształtu - wstępne ugięcia mają wartości równe kilku grubości blachy środnika. W czasie prostowania wartość ugięć powiększa się; występuje to szczególnie wtedy, gdy naprężenia ściskające tarczę blachy środnika między przeponami osiągają wartości bliskie wartościom krytycznym na wyboczenia. Przeprowadzono badania doświadczalne na rzeczywistym obiekcie. Dźwigar o przekroju skrzynkowym posiadający rozpiętość 11,0 wysokość 1,8 m poddano sprężeniu poprzez przyspawanie nakładek na pasie dolnym i na środku przy pasie dolnym - spowodowało to ugięcie dźwigaru w płaszczyźnie pionowej. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią treść artykułu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies