Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Technological forming of the tribologically useful surface layer on aluminium alloys.

To obtain tribologically useful surface layers (SL) electrochemical treatment called anodic hard coating (AHC) is applied. The formation of the hard oxide layers on aluminium alloys increases the range of its application in different fields of industry. The possibilities of dripping some lubricating agent during preparation of the coating makes it possible to apply AHC to sliding couplings which do not have to be lubricated during operating e.g. in non-lubricated compressors used in power engineering for arc suppression, in pneumatic drives of the robots and manipulators used in medicine, food industry and pharmaceutical industry. Under conditions of technically dry friction AHC works well with plastics containing substances such as PTFE, graphite and MoS2, which support the creation of sliding film during exploitation. Under conditions of limited and conventional lubrication these surfaces, after necessary modification, also work well with cast iron piston rings and steel sliding surface of combustion engine cylinder.
W celu uzyskania tribologicznie przydatnych warstw wierzchnich (WW) stosuje się elektrochemiczną obróbkę zwaną anodowaniem twardym. Wytworzenie na stopach aluminium anodowej powłoki tlenkowej (APT) zwiększa w znacznym stopniu możliwość ich zastosowania w różnych dziedzinach przemysłu. Właściwości użytkowe anodowych powłok twardych można kształtować stosownie do potrzeb już na etapie wytwarzania. W dotychczasowej praktyce znalazły one zastosowanie na węzły ślizgowe obiektów technicznych pracujących w warunkach tarcia technicznie suchego i ograniczonego smarowania oraz smarowania konwencjonalnego. W pierwszym przypadku APT współpracują z tworzywami sztucznymi zawierającymi substancje filmotwórcze (wspomagające wytwarzanie podczas eksploatacji filmu ślizgowego) np. PTFE, grafit, MoS2. W warunkach ograniczonego i konwencjonalnego smarowania powłoki te - po odpowiedniej modyfikacji - współpracują z żeliwnymi pierścieniami tłokowymi lub stalowymi gładziami cylindrów silników spalinowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies