Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane problemy badania zadań lotniczych.

Tytuł:
Wybrane problemy badania zadań lotniczych.
Autorzy:
Sabak, R.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
zadanie lotnicze
faza lotu
przebieg lotu
metoda ekspertów
model matematyczny
aviation task
flight phase
flight run
expert's method
mathematical model
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca poświęcona jest zasadom modelowania zadania lotniczego. Wyróżniono następujące zadania lotnicze: transportowe, bojowe, szkoleniowe. Wskazano na specyfikę poszczególnych zadań. W lotniczym zadaniu wyróżniono przebiegi lotu, które z kolei składają się z faz lotu. W pracy podano algorytm wyznaczania charakterystyk probabilistycznych czasu trwania zadania lotniczego, przebiegów zadania lotniczego i faz zadania lotniczego. Podstawą algorytmu jest wyznaczenie chwilowej wartości dystrybuanty F(ti) lub chwilowych wartości funkcji wiodącej rozkładu Alfa(ti) określonych zmiennych losowych. W oparciu o wyznaczone wartości chwilowe F(ti) lub Alfa(ti) wyznaczane jest ich graficzne zobrazowanie, które pozwala wstępnie wybrać model matematyczny rozkładu zmiennej losowej (czasu trwania zadania lotniczego, przebiegu lotniczego, fazy lotniczej). W pracy rozważono metodę ekspertów do oceny prawdopodobieństw wystąpienia różnych zdarzeń w czasie realizacji zadania lotniczego. Dokonano analizy różnych skal ocen. W oparciu o dokonane oceny prawdopodobieństw wystąpienia zdarzeń (uszkodzenia, przesłanki do wypadków, wypadki) opracowano model matematyczny zadania lotniczego. Metodę zilustrowano przykładem. W zakończeniu sformułowano wnioski.
This work denoted to principles of modeling aviation task. The following aviation tasks have been distinguished: transportation combat and training tasks. Specifity of particular task has been indicated. In an aviation task flight runs which consist of flight phases are distinguished. In the work an algorithm for determining probabilistic characteristics of the aviation task duration, runs of aviation task and phases of aviation task are given. The basis of the algorithm is determining actual value of the cumulative distribution function F(ti) or actual values of the leading distribution function Alpha(ti) of definite random variables. On the basis of the determined actual values F(ti) or Alpha(ti) their graphic presentation has been determined, which allows to preselect a mathematical model of random variable distribution (aviation task duration, aviation flight run, aviation phases). In the work experts' method has been considered for estimation of probabilities of various events occurrence while realizing aviation tasks. Analysis of various scales of estimation has been done. On the basis of the accomplished estimation probabilities of events occurrence (damages, perquisites to accidents, accidents) a mathematical model for aviation task has been worked out. The method has been illustrated with an example. Finally conclusions have been formulated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies