Tytuł pozycji:
Zmiany zachowań konsumpcyjnych społeczeństw zachodnich w dobie postmodernizmu
We współczesnych społeczeństwach zachodnich, ale także w społeczeństwach krajów z młodą dynamicznie rozwijającą się gospodarką rynkową, zachodzą dynamiczne zmiany w zachowaniach konsumpcyjnych. Główny nacisk w niniejszym artykule zosta-nie położony na zjawisko fragmentacji zachowań konsumpcyjnych, które będzie rozpa-trywane jako konsekwencja oddziaływania sił postmodernistycznych. Analiza wpływu postmodernizmu na zmiany w marketingu zostanie przeprowa-dzona gównie na podstawie prac A. F. Firata. Autor analizuje cechy postmodernizmu w kontekście oddziaływania na zachowania konsumpcyjne współczesnych społeczeństw oraz w kontekście wpływu na podejście marketingowe.
In the contemporary western societies and in societies of the countries with fast growing economy take place dynamic changes in consumption behaviours. In the paper it is shown the phenomenon of fragmentation of consumption behaviour, which will be disscused as a consequence of inffluence the postmodern forces. The analysis of inffluence of the postmodernism on changes in marketing will be conducted mainly on basis of A.S. Firat's works. It will be analysis the features of postmodernism in the context of inffluence on consumption behaviour of contemporary societies and in the context of inffluence on marketing concept.