Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Prywatność w organizacji a nowoczesne środki komunikacji

Tytuł:
Prywatność w organizacji a nowoczesne środki komunikacji
Autorzy:
Mazur, B.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
prywatność
dane osobowe
komunikacja
privacy
personal data
communication
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kwestia prawa do zachowania prywatności nie jest zagadnieniem zupełnie nowym w polskim życiu gospodarczym, chociaż dopiero w dobie rozwoju nowoczesnych środków komunikacji stało się ono zjawiskiem bardzo istotnym z moralnego punktu widzenia. Szczególnie istotne wydaje się ono w odniesieniu do dwu grup interesariuszy organizacji, tj. do pracowników i klientów. Współczesne polskie organizacje stosują różne formy kontroli pracowników, z których większość ma swoje uzasadnienie prawne. Istnieją jednak również formy kontroli oparte na szybko rozwijającej się technice komputerowej, która nie będąc jednoznacznie uregulowana przez prawo budzi poważne wątpliwości moralne. Praktyka wykorzystywania nowoczesnych środków komunikacji do zbierania i gromadzenia informacji o klientach staje się powszechna również w naszym kraju. Nie wszystkie metody wykorzystywane przez organizacje do gromadzenia danych personalnych klientów są dopuszczalne. Świadomość prawa do zachowania prywatności określonych danych rośnie w społeczeństwie wraz z poszerzaniem się wachlarza narzędzi umożliwiających gromadzenie danych.
In our contemporary world, organizations play most crucial part in the life of every individual. It is organizations which, taking advantage of the crafts of their employees, produce goods or provide services ultimately aimed at satisfying the customers' needs. They pre-arrange all dimensions of human life and activities, setting up the rhythm of our daily routines. They are also entitled to controlling the members of an organization; including its employees and customers. The objective of such control, as far as employees are concerned, is increasing the effectiveness of the production process, as well as disclosing the workers' abusive practices. The basis for employee control is the information collected and stored by particular companies in their appropriate banks of data. Such information happens to be vital for the assessment of an employee advancement, staff management policy, and for the administration of pensionary benefits and health insurance. The well-founded right of companies to exert control over their employees more and more often remains contradictory to the individual's right to his/her privacy. Organizations also use the argument that claiming their rights to possess complex information concerning their customers is necessary for perfecting the methods of satisfying customer needs and expectations, which can be simultaneously used as reinforcement in the company's marketing techniques. Numerous conflicts between organizations and their customers, who reject the idea of being inert objects of such manipulations, arise on this plane. The scope and frequency of reappearing conflicts among organization, their employees and customers is on the increase, speeding up its rate every year, due to the rapid development of technology. The article consists of following parts: - the forms of employee control in Poland - the customer right to privacy in Poland - conclusions

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies