Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Crowding out or crowding in? Consumer preferences and the design of policy and products in the green electricity market case

Tytuł:
Crowding out or crowding in? Consumer preferences and the design of policy and products in the green electricity market case
Autorzy:
Menges, R.
Data publikacji:
2003
Słowa kluczowe:
polityka energetyczna
odnawialne źródła energii
rynek energii
renewable energy policy
green electricity markets
consumer preferences
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Due to the liberalisation of energy markets the success of Electricity-Feed regulation as practised in countries as Germany and Spain leads to opportunity costs in terms of crowding-out the potential for private green electricity market activities. This may be justified by the empirical assumption, that actually demand for green electricity is neither stable, nor reliable. On the other hand, this assumption is contradicted by several studies, which show that indeed there is a potential demand for green electricity. The political impact of this demand, however, is not so clear, because consumers are not so much interested in (objective) environmental effects, but more in receiving a (subjective) moral satisfaction. Hence, the question is not, whether individual demand can substitute policy in the green electricity case (of course it cannot). But because on liberal markets policy and products have to be compatible with individual preferences, policy should search for alternatives leading to a crowding-in of private market activities.
Uregulowania dotyczące źródeł wytwarzania energii, jakie z sukcesem ukształtowały się w takich krajach jak Niemcy i Hiszpania w związku z liberalizacją rynku energii, prowadzą do stworzenia warunków dla rozwoju prywatnej działalności w zakresie energii odnawialnej. Można to uzasadnić przyjmując empiryczne założenie, że zapotrzebowanie na energię ze źródeł odnawialnych nie jest ani stałe ani wiarygodne. Z drugiej strony to założenie jest sprzeczne z kilkoma badaniami, które pokazują, że istnieje potencjalne zapotrzebowanie na energię odnawialną. Nie jest jasne dlaczego, gdyż konsumenci nie są bardzo zainteresowani (obiektywnie) efektami w naturalnym środowisku, lecz raczej uzyskaniem satysfakcji w sferze moralnej (subiektywnie). Z tego powodu pytanie nie brzmi czy indywidualne wyrażane zapotrzebowanie może zastąpić politykę w przypadku energii ze źródeł odnawialnych (bo oczywiście nie może). Ponieważ na rynkach liberalnych polityka i produkty muszą być zgodne z indywidualnymi preferencjami, polityka powinna znajdować sposoby, by stworzyć potrzebę działania ze strony prywatnego rynku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies