Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numeryczna analiza obciążeń wybranych elementów podwozia z gąsienicami elastomerowymi

Tytuł:
Numeryczna analiza obciążeń wybranych elementów podwozia z gąsienicami elastomerowymi
Autorzy:
Czabanowski, R.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
gąsienica elastomerowa
obciążenie
analiza numeryczna
elastomer caterpillar
load
numerical analysis
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przeprowadzono analizę warunków pracy wybranych podzespołów i elementów gąsienicowego układu jezdnego w typowych zastosowaniach gąsienicowego pojazdu przemysłowego. Na jej podstawie określono obciążenia elementów podwozia wybranego układu jezdnego z gąsienicą elastomerową. Obliczenia numeryczne wykonano metodą elementów skończonych z wykorzystaniem nieliniowych modeli stosowanych elastomerów, potraktowanych jako nieściśliwe materiały hiperelastyczne (użyto 2-parametrowego modelu Mooney'a Rivlina) oraz uwzględniając zjawiska kontaktowe i tarcie w strefach kontaktu współpracujących elementów. Otrzymane rezultaty analiz numerycznych pokazują możliwości zwiększenia obciążeń przenoszonych przez analizowane elementy układu jezdnego. Uzyskane wyniki obliczeń mogą być wykorzystane do wymiarowania elementów układu przeniesienia napędu pomiędzy kołem napędowym a gąsienicą elastomerową, wykonanych z użyciem elastomerów oraz do właściwego doboru parametrów eksploatacyjnych.
Analysis of exploitation conditions of selected components and elements of caterpillar running gear in typical caterpillar applications of industrial vehicles were presented. Loads on chassis elements of running gear with elastomer caterpillar were determined. Numerical calculations were carried out using FEM analysis with the nonlinear models of applied elastomers treated as incompressible hiperelastic materials (applied 2 parameters Mooney-Rivlin model) and considered contact phenomenon and friction in contact area of cooperative elements. Obtained results of numerical analysis shown possibilities of increasing loads transferred by selected elements of the running gear. Results of calculations could be useful to sizing drivetrain between driving wheel and elastomer caterpillar and to proper selection of exploitation parameters.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies