Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane problemy projektowania adaptacyjnej sygnalizacji świetlnej

Tytuł:
Wybrane problemy projektowania adaptacyjnej sygnalizacji świetlnej
Autorzy:
Kawalec, P.
Krukowicz, T.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
inżynieria ruchu
sygnalizacja świetlna
algorytmy sterowania ruchem
traffic engineering
lights signaling
motion control algoritms
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Projektowanie adaptacyjnej sygnalizacji świetlnej stanowi jedno z typowych zadań stawianych przed inżynierami ruchu drogowego. Praktyka projektowania wskazuje jednak, że poszczególni projektanci stosują różne metody projektowania, a efekty ich prac nie zawsze w pełni odpowiadają zamierzonym celom.
Problems occurring in practice of designing actuated traffic control are described in the paper. It is based of own experience of the authors. Short description of designing stages is given and of specific problems as well. At the beginning, the issues of selection of traffic stages and their sequence are discussed focusing on impact of this stage for further designing. The case of inappropriate selection of a set of stages and resulting control constraints are described. The complexity of designing process when more traffic stages considered is also discussed. Further, the problems of interstages defining are presented. The most common mistakes and risks resulting from improper interstages defining are described. The labour intensity required for inter- stages defining at multistage control systems is signalized.The next part of the paper focuses on problems of determination of control time conditions. Different types of time conditions, methods of their determination and impact on control flexibility are presented. As resume, the trends of current research in the field of traffic control and methods used to solve the problems described are presented, "his paper is based on practical cases of real crossroads traffic control designs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies