Tytuł pozycji:
Modelowanie obiegu cieplnego tłokowego silnika spalinowego o zapłonie iskrowym z uwzględnieniem recyrkulacji spalin
W pracy przedstawiono wyniki modelowania obiegu cieplnego tłokowego silnika spalinowego z uwzględnieniem procesu recyrkulacji spalin. Modelowanie przeprowadzono w programie KIVA 3V. Przeanalizowano wpływ udziału EGR na parametry pracy silnika oraz na toksyczność spalin. Udział spalin w świeżym ładunku o wartości 12,5% spowodował spadek zawartości NO w spalinach o ponad 50%. Recyrkulacja spalin jest skutecznym sposobem umożliwiającym obniżenie zawartości tlenków azotu w spalinach.
The paper presents SI engine thermal cycle modelling with taking exhaust gas recirculation process under consideration. The researches were conducted using KIVA-3V software. Paper presents analysis results of the EGR effect on engine work parameters and the toxicity of exhaust gases. The 12,5% of EGR fraction caused drop in NO content in the exhaust more than 50%. Exhaust gas recirculation is an efficient way to reduce of nitrogen oxides in the exhaust.