Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie ważności funkcji podręczników do techniki w opiniach nauczycieli szkół podstawowych

Tytuł:
Badanie ważności funkcji podręczników do techniki w opiniach nauczycieli szkół podstawowych
Autorzy:
Walat, W.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
podręcznik
książka szkolna
sondaż diagnostyczny
Q-typologia
Q-typology
handbook
school book
diagnostic survey
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wyniki badań wykazały, że nauczyciele za najbardziej pożądaną funkcję w podręczniku do techniki uznali funkcję ćwiczeniową. Zyskała ona dużą przewagę nad pozostałymi funkcjami i, według ankietowanych, ma największy wpływ na lepsze i skuteczniejsze uczenie się ucznia. Dobrze oceniana była też funkcja samokontrolna, która znalazła się na drugim miejscu. Na kolejnych miejscach znalazły się funkcje: informacyjna oraz motywacyjna. Nauczyciele bardzo podobnie ocenili te dwie funkcje, co do ich ważności i roli jaką powinny odgrywać w podręczniku. Najsłabiej wypadła funkcja wychowawcza, a wiele z jej cech otrzymało bardzo niskie oceny. Przeprowadzone badania pokazały również, że na preferowane funkcje nie mają wpływu takie czynniki jak: płeć, staż pracy i rodzaj ukończonych studiów.
The results showed that teachers are the most desired function in the handbook of technology education recognized training function. It has gained a big advantage over the other functions and according to respondents has the greatest impact for the better and more effective student learning. Good function was also assessed self-control function, which came in second place. On the following locations were information and motivation functions. Teachers appreciated very much like these two functions as to their validity and the role they should play in the handbook. Least fell educational function, and many of its features have received a very low assessment. The studies also showed that the preferred features have no influence factors such as gender, seniority and type of completed studies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies