Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problematyka środowiskowa w kształceniu chemicznym a świadomość ekologiczna

Tytuł:
Problematyka środowiskowa w kształceniu chemicznym a świadomość ekologiczna
Autorzy:
Puchała, C.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
dydaktyka chemii
edukacja ekologiczna
edukacja środowiskowa
ochrona środowiska
didactics of chemistry
ecological education
environmental education
environmental protection
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dokonano przeglądu różnych form prowadzenia edukacji środowiskowej (ekologicznej) w Polsce. Aktualnie obowiązujący model edukacji środowiskowej jest rezultatem wprowadzonej w 1999 roku reformy systemu szkolnego. Formalna edukacja środowiskowa w gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych prowadzona jest dwutorowo. Treści środowiskowe mogą być włączone do programów nauczania poszczególnych przedmiotów, a ponadto funkcjonują ścieżki ekologiczne. W artykule przedstawiono możliwości realizacji tej problematyki w ramach nauczania chemii. Ponadto ukazano koncepcje prowadzenia edukacji środowiskowej w szkole wyższej na kierunku chemii. Uzupełnieniem formalnej edukacji środowiskowej jest edukacja nieformalna. Ostatecznym efektem edukacji środowiskowej powinno być podniesienie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa. W niniejszej pracy przeanalizowano wyniki badań świadomości ekologicznej studentów.
In the present work different forms of environmental (ecological) education in Poland have been reviewed. The existing model of environmental education is the result of education reform introduced in 1999. Formal environmental education in junior secondary school (gimnazjum) and secondary school is run in two ways. Environmental contents can be included in the programmes of individual subjects, moreover there exist also environmental paths. The work presents various possibilities of implementation of these problems within the framework of chemistry teaching. Furthermore, an idea of realization of environmental education in high school with chemistry specialization has been presented. Informal education is a supplement to formal environmental education. The final result of environmental education should be the improvement of society ecological awareness. In the work the inquiry results of students ecological awareness have been analyzed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies