Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena skuteczności zmniejszania toksyczności spalin silnika o zapłonie samoczynnym metodami konstrukcyjnymi

Tytuł:
Ocena skuteczności zmniejszania toksyczności spalin silnika o zapłonie samoczynnym metodami konstrukcyjnymi
Autorzy:
Chłopek, Z.
Danilczyk, W.
Kruczyński, S.
Data publikacji:
1999
Słowa kluczowe:
toksyczność spalin
silniki o zapłonie samoczynnym
ograniczanie emisji spalin
exhaust gas toxicity
diesel engine
exhaust emission reduction
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Usystematyzowano metody zmniejszania emisji substancji szkodliwych zawartych w spalinach silników o zapłonie samoczynnym. Dokonano oceny skuteczności zmniejszenia toksyczności spalin silnika o zapłonie samoczynnym metodami konstrukcyjnymi. Przedstawiono wyniki badań trzech silników z systemem wtrysku bezpośredniego, będących odmianami tej samej konstrukcji: oprócz silnika podstawowego przebadano silnik z turbodoładowaniem oraz silnik gruntownie zmodyfikowany konstrukcyjnie. Badania przeprowadzono zgodnie z regulaminem ECE R 49. Przeanalizowano wpływ zmian konstrukcyjnych na emisje poszczególnych szkodliwych składników spalin. Stwierdzono, że samymi zmianami konstrukcyjnymi możliwe jest osiągnięcie emisji jednostkowych tlenków azotu i cząstek stałych jedynie na poziomie limitów obecnie obowiązujących (EURO 2).
Methods of toxicity decrease of exhaust gas produced by diesel engines are presented. The estimation of efficiency of exhaust gas toxicity decrease of diesel engine with design modifications was done. Results of testing of three engines with direct injection are given. There were three versions of the same engine: the first of them it was the standard engine, the second one was turbocharged and the third of them was completely modificated in design way. Tests were performed according to ECER-49 regulation. Design moifications which have an effect on the exhaust emission were analysed. It was founf that design modifications give possibility to achieve nitrogen oxides and particular matter emission reduction only to the levels which are obligatory now (EURO 2).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies